سرفیس دوئو ۲ (surface Duo 2)

گوشی Surface Duo 2 دومین محصول تاشو مایکروسافت دقایقی پیش با دوربین‌های بهتر، نمایشگر بزرگتر و ۵G رونمایی شد. در ادامه نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت به این گوشی. با ما همراه باشید.

گوشی تاشو اندرویدی مایکروسافت که برخلاف رقیبان از نمایشگر تاشو  بهره نمی‌برد، با همان سبک طراحی نسل قبل خود معرفی شد. با این حال، بخش‌های زیادی از آن که در نسل اول مورد انتقاد قرار گرفته بود، حالا بهبود پیدا کرده. این بار مایکروسافت از دوربین‌های قابل قبولی استفاده کرده و پشتیبانی از ۵G را در این گوشی لحاظ کرده و نمایشگرهای بزرگتری برای آن تعبیه کرده است. با این حال، این گوشی زیبا قیمت بسیار بالایی دارد. مایکروسافت گفته است که سرفیس دوئو ۲ از ۵ اکتبر (۱۳ مهر) با قیمت ۱۵۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد.

سرفیس دوئو ۲ با همان رنگ سفید سال عرضه شده و از دو نمایشگر ۵.۸ اینجی OLED با رزولوشن ۱۳۴۴×۱۸۹۲ پیکسل بهره می‌برد که توسط یک لولا به هم متصل شده‌اند. این لولا امکان باز شدن دستگاه در حالتیکه دو نمایشگر پشت به هم قرار بگیرند را نیز میسر کرده است. هر دو نمایشگر ۹۰ هرتز هستند و با ترکیب این دو، صفحه‌ای با قطر ۸.۳ اینچ در اختیار خواهد بود. در حالت بسته خمیدگی نمایشگر اصلی امکان نمایش زمان و اعلانات را بوجود آورده است. این نمایشگرها با پوشش گوریلا گلس محافظت شده‌اند. مانند نسل قبل، این نمایشگر هم از قلم مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد.

در داخل نیمی از این دستگاه چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام جای گرفته است. این تراشه از نسل جدید شبکه موبایل، ۵G پشتیبانی می‎کند. مایکروسافت ادعا کرده که این دستگاه باریکترین محصول ۵G بازار است. دیگر ارتقا سخت‌افزاری این گوشی پشتیبانی از NFC و شارژ بی‌سیم Qi است. مایکروسافت اشاره‌ای به ظرفیت باتری دوئو ۲ نکرده، اما گفته است که برای یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت.

نسل اول Surface Duo تنها یک دوربین در قاب پشتی داشت و آن هم به هیچ وجه جالب نبود. اما حالا مایکروسافت برای این گوشی از سه دوربین در قاب پشت استفاده کرده است؛ دوربین عریض اصلی، فوق عریض و تله‎‌فوتو. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.7، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده که با یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو (مجهز به OIS) همراه شده است.

با تمام بهبودهای سخت‌افزار، اصلی‎‌ترین نکته در خصوص محصولات دوئو بهره‌‎برداری از سبک طراحی متفاوت این گوشی است. Duo 2 با اندروید ۱۱ راهی بازار خواهد شد و مایکروسافت درخصوص اشتراک گذاری محتوا و هماهنگی میان دو نمایشگر امسال بهینه‌سازی‌هایی انجام داده است و امکان انتقال یک برنامه میان دو نمایشگر را میسر کرده. این شرکت گفته است که ۱۵۰ بازی از جمله Asphalt Legends 9، Modern Combat 5 و Dungeon Hunter 5 برای استفاده از یک نمایشگر به عنوان کنترلر، در حالیکه نمایشگر دوم محتوای بازی را نشان می‎دهد، بهینه شده‌اند.

سرفیس دوئو ۲ با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود و باز مایکروسافت وعده داده است که به‌روزرسانی‌های به موقعی ارائه بدهد. امیدواریم که مایکروسافت توانسته باشد سازگاری و هماهنگی بیشتری میان سخت‌افزار، ایده‌های خود برای گوشی تاشو و اندروید ۱۱ ایجاد کرده باشد و برخی مشکلات نرم‌افزاری نسخه اصلی این دستگاه را دیگر شاهد نباشیم.

—————————
مشخصات سرفیس دوئو surface Duo
  • اندازه در حالت بسته: ۱۴۵.۲×۹۲.۱×۱۱ میلیمتر
  • اندازه در حالت باز: ۱۴۵.۲×۱۸۴.۵×۵.۵ میلیمتر
  • نمایشگر : دو نمایشگر ۵.۸ اینچ (با هم ۸.۳ اینچ)
  • سیستم عامل: اندروید ۱۱
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸
  • حافظه رم: ۸GB
  • حافظه داخلی: ۱۲۸/۲۵۶GB
  • دوربین‌ها: ۱۲+۱۲+۱۶ مگاپیکسل
  • رنگ‌ها: مشکی و سفید
  • باتری: ۴۴۴۹mAh
این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *